Projecte Escola Verda

L’objectiu prioritari del Pla d’Educació per a la Sostenibilitat és organitzar accions educatives coherents i sistematitzades per integrar els valors de la sostenibilitat ambiental. Els objectius estratègics estan relacionats amb els següents àmbits:

• Organització i participació.
  • Gestió sostenible dels materials, els recursos i els residus.
  • Implicació i millora de l’entorn.
  • Currículum.
  • Documents de gestió de centre.
  • Cultura de centre.

El Programa d’actuació està vinculat als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.

El projecte Cinc Sènies (espai agrari periurbà protegit de Mataró) també forma part del programa Escola Verda. L’any 2013 l’escola va signar un acord de posada en marxa i manteniment d’un hort escolar a la finca Floriach de les Cinc Sènies. Aquest conveni finalitzava al cap de cinc anys i l’any 2018 vam signar un conveni nou amb la família propietària de la finca Can Bernadet, al Camí del Pilé. Aquest conveni té una vigència de dos anys que es pot anar prorrogant.

Els nens i les nenes del cicle de Grans i la comissió mixta (de mestres, pares i mares), s’encarreguen de sembrar o plantar determinades hortalisses en funció del calendari de l’any i collir els productes per consumir al menjador de l’escola. Es segueix el mètode d’en Gaspar Caballero o parades en crestall que és una manera de fer horticultura ecològica senzilla i respectuosa amb el medi ambient: en poc espai, amb un gran estalvi d’aigua, de fàcil iniciació i manteniment, molt productiu i estèticament bonic.

Al pati hi ha habilitat un petit hort i un jardí vertical.