El currículum és el conjunt de documents que orienten la planificació de tota l’activat docent. Entre ells volem destacar el de “criteris d’avaluació” que queden establerts pel conjunt de l’etapa a l’educació infantil, i per a cada àrea i cicle a l’educació primària.
Els criteris d’avaluació són prescriptius, i s’han de tenir presents per avaluar el nivell d’assoliment dels continguts en acabar cada cicle o etapa: a P5, 2n, 4t i 6è.
Per a la programació de les activitats didàctiques seguim el referent curricular de les capacitats a l’educació infantil i les competències bàsiques a l’educació primària. Realitzem aquest treball de forma contextualitzada en cadascun dels projectes, recerques, estudis… que emprenem a les aules. No partim d’ activitats prèviament estructurades per a treballar aquest o aquell contingut, sinó que promovem processos de treball que en el seu camí, ofereixen als alumnes l’oportunitat d’anar construïnt tots aquells coneixements i estratègies que els permetran desenvolupar les seves capacitats, i els faran competents per a resoldre situacions, emprendre iniciatives, i sobretot per a continuar aprenent.
Posem en coneixement de les famílies aquest document de referència perquè permet visualitzar què fem a l’escola. Podeu reconèixer tot aquest treball en allò que poden explicar els vostres fills i filles al arribar de l’escola, això sí, si els feu la pregunta adequada i us doneu el temps per a la conversa.