Projecte Escola Verda

L’objectiu prioritari del Projecte Escola Verda és organitzar accions educatives coherents i sistematitzades per integrar els valors de la sostenibilitat ambiental. El Programa d’actuació està vinculat a l’Agenda 21 local. Algunes de les actuacions són: l’esmorzar sense embolcall, la separació dels residus, la informació a les famílies via correu electrònic per reduir l’ús del paper, l’ús de la gerra per contribuir a l’estalvi d’aigua, l’ús del patinet i la bicicleta en els trasllats entre casa i escola, l’hort escolar…

El Projecte Cinc Sènies

El projecte Cinc Sènies (espai agrari periurbà protegit de Mataró) també forma part del projecte Escola Verda. L’any 2013 l’escola va signar un acord de posada en marxa i manteniment d’un hort escolar a la finca Floriach de les Cinc Sènies. Des de llavors, els nens i les nenes de tercer i quart i una comissió mixta de mestres, pares i mares, s’encarreguen de sembrar o plantar determinades hortalisses en funció del calendari de l’any i collir els productes per consumir a casa i al menjador de l’escola. Es segueix el mètode d’en Gaspar Caballero o parades en crestall que és una manera de fer horticultura ecològica senzilla i respectuosa amb el medi ambient: en poc espai, amb un gran estalvi d’aigua, de fàcil iniciació i manteniment, molt productiu i estèticament bonic.

Al pati hi ha habilitat un petit hort. Hi pot sembrar o plantar qualsevol grup per al seguiment i estudi del creixement d’alguna hortalissa.

El programa d’acció del Projecte Escola Verda es concreta en un dels documents que formen part del Projecte Curricular de Centre.