Projecte Padrins i fillols

Considerant que l’aprenentatge es dóna en interacció amb les altres persones i per donar continuïtat a la dinàmica que vam crear el curs 2011-2012 per facilitar la integració dels nens i les nenes de l’escola Menéndez y Pelayo, al llarg del curs, els nens i les nenes tenen l’oportunitat de relacionar-se amb altres companys i companyes de l’escola, més grans o més petits que ells. És el que anomenem “padrins i fillols”:

• Els nens i les nenes de P3 són fillols dels nens i les nenes de segon.
  • Els nens i les nenes de P4 són fillols dels nens i les nenes de tercer.
  • Els nens i les nenes de P5 són fillols dels nens i les nenes de quart.
  • Els nens i les nenes de primer són fillols dels nens i les nenes de cinquè.
  • I els nens i les nenes de segon són, a més a més, fillols de sisè.El moment de coneixença comença entre P3 i 2n.

És aquest un moment realment sensible perquè s’estableixen les bases d’un bon vincle. Per aquest motiu es fa del tot necessària la participació dels nens i les nenes en el procés per aprendre a gestionar sentiments i emocions, l’acceptació i la valoració de la diferència, la descoberta de les peculiaritats de l’altre, reflexionar sobre el sentit de l’ajuda en base a les pròpies competències i habilitats…

Al llarg del curs uns i altres comparteixen diverses experiències com el passeig musical que fem el dia de la música (on participen pares i mares músics en diferents agrupaments), la cantada de nadales, la narració de contes per Sant Jordi, estones de joc al pati… Es tracta de donar-los l’oportunitat per construir vincles entre petits i grans i enfortir el sentiment de pertinença a una comunitat més gran.

La concreció del projecte de padrins i fillols, forma part de la documentació del Projecte Curricular de Centre.

Trobada de padrins i fillols Sant Jordi (P3-2n)

Els nens i nenes de la pomera i el cirerer vam rebre la vista dels nostres padrins uns dies abans de Sant Jordi. Plegats vam buscar un espai tranquil per guadir del conte que tan bé s’havien preparat els alumnes de 2n. Compartir aquestes estones genera vincles i ens fa apendre dels més grans.

Feu clic a la imatge per accedir a l’àlbum de fotos

Trobada de padrins i fillols

DURANT LA SETMANA DE SANT JORDI HEM POGUT COMPARTIR UNA ESTONA AMB ELS NOSTRES PADRINS DE 4T.  ENS HAN EXPLICAT UN CONTE QUE HAN PREPARAT AMB MOLTA IL·LUSIÓ I ESFORÇ EXPRESSAMENT PER CADA UN DE NOSALTRES. L’ESTONA HA ESTAT AGRADABLE, ELS PADRINS HAN BUSCAT EL MILLOR ESPAI I EL CONTE MÉS ADEQUAT PER TAL DE CAPTIVAR LA NOSTRA ATENCIÓ, I HO HAN ACONSEGUIT! TANMATEIX, ELS FILLOLS ELS HI HEM AGRAÏT L’ESTONA REGALANT-LOS UN PUNT DE LLIBRE QUE HEM ELABORAT A PARTIR DELS DIBUIXOS DE DRACS QUE HEM FET CADASCÚ DE NOSALTRES. HA ESTAT UN INTERCANVI MOLT EMOTIU.

Clica la imatge per veure l’àlbum de fotografies

La Vella Quaresma

AQUESTES SETMANES DE QUARESMA ENS HEM FIXAT AMB LES VELLES, N’HEM MIRAT MOLTES, PERÒ SOBRETOT LA DE MATARÓ I LA DE L’ESCOLA.

HEM OBSERVAT COM SÓN, COM VAN VESTIDES, QUE PORTEN, QUANTES CAMES TENEN,…

ELS NOSTRES PADRINS ENS HAN AJUDAT EN AQUESTA OBSERVACIÓ, I ENS HAN ACOMPANYAT A LA PLAÇA DEL PEIX A VEURE LA VELLA QUARESMA DE LA CIUTAT.

L’HEM POGUT MIRAR DE BEN A PROP, I ELS PADRINS ENS HAN EXPLICAT TOT EL QUE SABEN DELS ELEMENTS DE LA FALDILLA I EL QUE REPRESENTEN. MOLTES GRÀCIES!

Clica la imatge per veure l’àlbum de fotografies