El projecte de la pedagogia de les arts esdevé un dels trets d’identitat de l’escola, un pilar sobre el qual es sustenta part de l’acció educativa i la concreció dels objectius expressats en el seu projecte pedagògic i en el desplegament del currículum.
L’art esdevé un itinerari amb grans possibilitats per proporcionar experiències veritablement significatives i afavoridores dels processos d’aprenentatge i de cohesió social en el context de la comunitat escolar. Transitar els camins de l’art ens ajuda a connectar amb el jo més profund, a créixer com a éssers humans i a descobrir tots els llenguatges que ens en són propis i que ens capaciten per a la comunicació i la relació amb les altres persones i amb l’entorn.
L’acompanyament del professorat haurà d’ajudar als nois i noies desenvolupar les pròpies possibilitats expressives, interpretatives i de relació mitjançant els llenguatges corporal, verbal, plàstic, musical i audiovisual. La interiorització i l’ús dels diversos llenguatges els donarà l’oportunitat de comunicar-se de manera ajustada als diversos contextos i situacions habituals, augmentar la seva capacitat creativa, d’autonomia, seguretat i les seves habilitats relacionals intrapersonals i interpersonals.
Despertar la capacitat creativa significa crear un clima que propiciï l’expressió i l’escolta de noves idees, de crear l’hàbit de buscar alternatives als problemes, d’encomanar la voluntat de millorar les coses, d’ensenyar a descobrir múltiples punts de vista, d’ajudar a adquirir l’autoestima suficient i deixar l’espai necessari perquè aflorin sensacions, sentiments i emocions individuals i col·lectives.Els continguts del projecte, si bé tenen una entitat pròpia, han de tenir relació amb la vida dels propis grups. Apareixen agrupats en els blocs següents:
- Observar, escoltar i experimentar.
- Parlar, expressar i comunicar.
- Interpretar, representar i crear.
A cada nivell es concreta un programa determinat, amb la participació de professorat específic, de tal manera que al llarg de l’escolaritat els nens i les nenes tinguin l’oportunitat de descobrir les seves capacitats i interessos a partir de l’experiència amb diferents disciplines: música i dansa, visual i plàstica, teatre i literatura. En finalitzar l’Educació Primària, l’educació artística haurà estat un mitjà i una gran vivència que haurà contribuït favorablement a l’assoliment de les competències bàsiques de l’etapa.
L’art també ens arriba a través de les moltes manifestacions artístiques que es produeixen a la ciutat i al país. El coneixement de les produccions dels artistes i dels centres d’art formen part de la formació cultural i estètica i de la vinculació amb la pròpia comunitat social i cultural.Els objectius i el programa específic del projecte, així com els seus indicadors d’avaluació queden recollits en el document que forma part del Projecte Curricular de l’escola.